Tworczy mediaplan - pomysly na artykuly

Twórczy mediaplan dla firmy – co zrobić, gdy brakuje pomysłów na artykuły

Gdy temat artykułu jest narzucony odgórnie – sprawa jest nieomal banalna. Wystarczy zrobić research, przeanalizować zgromadzone materiały źródłowe i skreślić kilka zdań. Jeżeli jednak wymyślenie tematu lub stworzenie długoterminowego mediaplanu publikacji należy do właściciela firmy, content marketera, copywritera czy redaktora, głowa zamiast od świetnych pomysłów może się zaroić od siwych włosów. Publikowanie artykułów na blogu…

Kosztowna corrida – przez byki w tekstach firmy zarabiają 2 razy mniej

Nawet pojedynczy błąd językowy może zmniejszyć sprzedaż online aż o połowę. Charles Duncombe, analizujący przypadek brytyjskiego e-sklepu z bielizną – Tightsplease, zauważył, że po usunięciu lapsusu ortograficznego klienci znów zainteresowali się ofertą, a przychody sklepu wzrosły dwukrotnie. Wnioski są oczywiste, ale bagatelizowane. Błędy w tekstach to obecnie plaga w firmach i mediach, które z powodu…

Przyszlosc content marketingu

Jaka będzie przyszłość content marketingu – od tekstów SEO do publikacji wyższych lotów

Boom na pisanie i publikowanie artykułów przez firmy to efekt stale rosnącego znaczenia content marketingu. Jest on podyktowany zarówno ewolucją praktyk marketingowych, które zmierzają ku ujęciu holistycznemu, jak i potrzebą dostosowywania stron WWW do aktualnych standardów optymalizacyjnych. W tym drugim przypadku chodzi przede wszystkim o funkcjonowanie algorytmów wyszukiwarek. Określone schematy działania sieci wymuszają na właścicielach…

Artykuy blogowe i sponsorowane - rola w marketingu

Artykuły blogowe i sponsorowane i ich rola w marketingu firm

Artykuł to od ponad 200 lat najważniejszy i najpopularniejszy nośnik informacji. Obecnie jest również jednym z podstawowych narzędzi content marketingu. Warto docenić jego niesłabnącą moc i wykorzystać ją w rozwoju swojej firmy. Artykuły do internetu i prasy to współcześnie najchętniej wykorzystywany sposób edukowania rynku i promowania firmy. Jako element nienachalnego inbound marketingu, artykuły pozwalają czytelnikowi…

Artykuly eksperckie i ich rola w marketingu

Artykuł ekspercki – co to jest i jak wykorzystać go w marketingu firmy?

Artykuł ekspercki to specjalistyczny tekst o charakterze informacyjnym. Od zwykłego artykułu odróżnia go wysoka jakość warstwy merytorycznej, a często także kwalitatywny język. Artykuł ekspercki może zawierać wypowiedzi ekspertów i odwołania do literatury profesjonalnej. Cele artykułu eksperckiego Funkcje tekstów eksperckich mogą być podobne do tych, jakie pełnią treści innych rodzajów. Wśród nich wymienia się m.in.: przekazanie…

20 definicji content marketingu

20 definicji content marketingu, dzięki którym lepiej zrozumiesz tę strategię

Gdy czegoś nie rozumiemy, mówimy, że to „kompletna abstrakcja”. Jeden rzut oka to niekiedy za mało, by pojąć istotę danej rzeczy. Łatwo wtedy o odrzucenie tego, co wykroczyło poza nasze ramy poznawcze. Tymczasem po uważnym przyjrzeniu się można w pozornie nieskonkretyzowanej formie dostrzec więcej niż chaos – niewiele znacząca struktura odkrywa przed nami ważną ideę.…

Psychologia koloru - znaczenie

Psychologia koloru, czyli jak dobrać kolory strony internetowej

Kolory mają duży wpływ na nasze emocje i na to, jak postrzegamy obserwowane rzeczy. Zgodnie z psychologią koloru poszczególne barwy mogą wywoływać pozytywne, jak i negatywne odczucia, mogą także prowadzić do podjęcia lub zaniechania określonych aktywności. Wiedząc o tym, warto dobrze przemyśleć, jakie kolory będziemy stosować na stronie WWW i w innych materiałach firmowych. Właściwie…

Content marketing - formy i narzedzia

Content marketing – formy i narzędzia

Content marketing to jedna ze strategii inbound marketingu (permission marketingu), czyli marketingu za przyzwoleniem. Zakłada ona, że odbiorca przekazu reklamowego samodzielnie decyduje o wejściu w interakcję z marką i kierowanym przez nią komunikatem. Aby tak się stało, komunikat ten musi oczywiście zaciekawić odbiorcę. Dziś wiemy już, że bombardowanie ludzi nachalnymi reklamami absolutnie nie zdaje egzaminu.…

7 rad na skuteczną promocję firmy, gdy Facebook tnie zasięgi postów

Facebook wywiera znaczny wpływ na marketing przedsiębiorstw. Wiele z wprowadzanych przez portal modyfikacji nie raz trzęsło posadami działów reklamy i promocji. Tym razem zmiana – a mowa o ograniczaniu zasięgów organicznych i płatnych od 2018 r. – jest na tyle poważna, że nie można już siedzieć z założonymi rękami i myśleć: „Jakoś to będzie”. Trzeba…

Duża zmiana dla firm: od 2018 r. Facebook mocno ogranicza zasięgi postów

Pod koniec zeszłego roku Facebook przeprowadził testowe ograniczanie zasięgów profili komercyjnych. 11 stycznia 2018 r. Mark Zuckerberg zapowiedział, że zmiana zostanie wdrożona na stałe. Dla firm mających profile w popularnym serwisie społecznościowym oznacza to olbrzymie problemy z łatwym i, co istotniejsze, tanim dotarciem do odbiorców. Już teraz, aby opublikowany a Facebooku post dotarł do wielu…

Artykuł natywny czy advertorial (artykuł sponsorowany)?

Coraz rzadziej publikujesz artykuły sponsorowane i wybierasz inne formy dotarcia do odbiorców? Nic w tym dziwnego, bo większość typowych tekstów sponsorowanych działa jak płachta na byka i już po pierwszych kilku słowach skłania do zamknięcia karty w przeglądarce. Zamiast nich lepiej wykorzystać przykładowo artykuły natywne. Treści to niezmiennie doskonała forma promocji firm, produktów, usług i…