Brand journalism czy content marketing?

Niektórzy mówią, że brand journalism to content marketing na sterydach – lepsza wersja marketingu treści, która ostatecznie stanie się tą wiodącą. Coś w tym jest, bo na brand journalism postawiły największe światowe marki: Red Bull, Gucci, National Geographic, IBM, Dell, Disney czy Adobe. Oczywiście nie oznacza to, że content marketing jest już passé. Warto wykorzystać…

Total-Quality-Management

Total Quality Management – jak ograniczyć błędy językowe i podnieść jakość treści?

Błędy językowe w tekstach informacyjnych i handlowych zabijają rynkowy potencjał firm. Skutkują nawet dwukrotnym spadkiem sprzedaży, powodują odpływ klientów i pogarszają wizerunek marki. Działają z taką samą bezwzględnością w mediach, branży usługowej i e-commerce. Rozwiązaniem problemu może być strategia Total Quality Management. Jak wspomniałam już w artykule Kosztowna corrida – przez byki w tekstach firmy…

Przyszlosc-mediow-wizja-futurologiczna-David-Tov

Przyszłość mediów – wizja futurologiczna 2020–2050+ Davida Tow

Zmiana dzieje się teraz, a kolejne są równie nieuniknione. Dotyczy to także rynku mediów. Wiedząc, jakie będą media przyszłości za 10, 20, 30, 40 czy 50 lat, można już dziś podjąć lepsze decyzje i łatwiej przygotować się na to, co – na pewno lub prawdopodobnie – nadejdzie. Prognozowanie przyszłości mediów, jak każdej innej dziedziny, jest…

Research na zlecenie – ułatwienie dla blogerów, youtuberów, wydawców i firm

Angażowanie społeczności poprzez wysokiej jakości content jest niezmiernie istotne, ale też wyjątkowo pracochłonne. Brak czasu na stworzenie kolejnego artykułu blogowego, publikacji czy scenariusza filmu na YouTube nierzadko powoduje, że ambitny plan nie ma szans rozwinąć skrzydeł. Ale w wielu przypadkach to nie pisanie jest kłopotem, lecz żmudne, długotrwałe zbieranie i analizowanie materiałów. Z pomocą przychodzi…

Marketingowa wojna w kisielu – etyka copywritera kontra klienci

Kolejna internetowa burza może otrzeć się o sąd. Wszystko dlatego, że popularyzator nauki Łukasz Sakowski opublikował na swoim blogu To tylko teoria artykuł obnażający prawdę o wodzie strukturyzowanej. Kąpiel w niej może, jak twierdzi ostro wypunktowana w tekście znana polska firma, wszechstronnie poprawiać kondycję organizmu. Problem w tym, że z naukowego punktu widzenia woda strukturyzowana…

Przyszlosc content marketingu

Przyszłość content marketingu – od tekstów SEO do publikacji wyższych lotów

Boom na pisanie i publikowanie artykułów przez firmy to efekt stale rosnącego znaczenia content marketingu. Jest on podyktowany zarówno ewolucją praktyk marketingowych, które zmierzają ku ujęciu holistycznemu, jak i potrzebą dostosowywania stron WWW do aktualnych standardów optymalizacyjnych. W tym drugim przypadku chodzi przede wszystkim o funkcjonowanie algorytmów wyszukiwarek. Określone schematy działania sieci wymuszają na właścicielach…

Tworczy mediaplan - pomysly na artykuly

Twórczy mediaplan – co zrobić, gdy brakuje pomysłów na artykuły

Gdy temat artykułu jest narzucony odgórnie – sprawa jest nieomal banalna. Wystarczy zrobić research, przeanalizować zgromadzone materiały źródłowe i skreślić kilka zdań. Jeżeli jednak wymyślenie tematu lub stworzenie długoterminowego mediaplanu publikacji należy do właściciela firmy, content marketera, copywritera czy redaktora, głowa zamiast od świetnych pomysłów może się zaroić od siwych włosów. Publikowanie artykułów na blogu…

Czy digital publishing to przyszlosc

Czy digital publishing to przyszłość?

Skłamałabym, gdybym na tytułowe pytanie odpowiedziała przecząco. Chociaż nie jesteśmy jeszcze świadkami wielkiej rewolucji prasy w kierunku digital, to niewątpliwie ona już zachodzi – na naszych oczach, tu i teraz. Mimo iż nadal nic nie wskazuje na to, aby publikacje elektroniczne miały wyprzeć te tradycyjne, drukowane, to musimy przyznać, że coraz częściej i więcej czytamy…

6 filarów skuteczności copywritingu

Masz 50 milisekund. Tylko tyle potrzebuje internauta, by ocenić stronę WWW albo materiał reklamowy. Nawet mrugnięcie oka trwa dłużej, bo 400 milisekund! Badania przeprowadzone przez Google i naukowców z Carleton University uświadamiają, jak mało czasu mamy, by wywołać dobre pierwsze wrażenie i osiągnąć najważniejszy cel biznesowy: zwrócić uwagę, zainteresować ofertą, wzbudzić pożądanie, doprowadzić do zakupu i usatysfakcjonować klienta. Emocje…

Artykuy blogowe i sponsorowane - rola w marketingu

Artykuły blogowe i sponsorowane i ich rola w marketingu firm

Artykuł to od ponad 200 lat najważniejszy i najpopularniejszy nośnik informacji. Obecnie jest również jednym z podstawowych narzędzi content marketingu. Warto docenić jego niesłabnącą moc i wykorzystać ją w rozwoju swojej firmy. Artykuły do internetu i prasy to współcześnie najchętniej wykorzystywany sposób edukowania rynku i promowania firmy. Jako element nienachalnego inbound marketingu, artykuły pozwalają czytelnikowi…

Artykuly eksperckie i ich rola w marketingu

Artykuł ekspercki – co to jest i jak wykorzystać go w marketingu firmy?

Artykuł ekspercki to specjalistyczny tekst o charakterze informacyjnym. Od zwykłego artykułu odróżnia go wysoka jakość warstwy merytorycznej, a często także kwalitatywny język. Artykuł ekspercki może zawierać wypowiedzi ekspertów i odwołania do literatury profesjonalnej. Cele artykułu eksperckiego Funkcje tekstów eksperckich mogą być podobne do tych, jakie pełnią treści innych rodzajów. Wśród nich wymienia się m.in.: przekazanie…

20 definicji content marketingu

20 definicji content marketingu, dzięki którym lepiej zrozumiesz tę strategię

Gdy czegoś nie rozumiemy, mówimy, że to „kompletna abstrakcja”. Jeden rzut oka to niekiedy za mało, by pojąć istotę danej rzeczy. Łatwo wtedy o odrzucenie tego, co wykroczyło poza nasze ramy poznawcze. Tymczasem po uważnym przyjrzeniu się można w pozornie nieskonkretyzowanej formie dostrzec więcej niż chaos – niewiele znacząca struktura odkrywa przed nami ważną ideę.…