COPYWRITING

100, 200, a może 500% wzrostu sprzedaży i liczby klientów rocznie?

Wszystko jest możliwe, kiedy masz skuteczne teksty marketingowe!

Teksty na WWW

opisy firmy, usług, produktów, kategorii

Teksty publikacji biznesowych

treści katalogów, ofert, raportów, ulotek

Masz 50 milisekund

Tylko tyle potrzebuje internauta, by ocenić stronę WWW albo materiał reklamowy. Nawet mrugnięcie oka trwa dłużej, bo 400 milisekund! Badania przeprowadzone przez Google i naukowców z Carleton University uświadamiają, jak mało czasu mamy, by wywołać dobre pierwsze wrażenie i osiągnąć najważniejszy cel biznesowy: zwrócić uwagę, zainteresować ofertą, wzbudzić pożądanie, doprowadzić do zakupu i usatysfakcjonować klienta.

6 filarów skuteczności

Tym, co na pierwszy rzut oka zatrzymuje klientów, jest ładna grafika. Ostatecznie jednak to treści okazują się kluczem do ich rozumów i serc. Aby tam dotrzeć, kreatywny copywriting sięga po najlepsze techniki perswazji, sprzedaży, psychologii i kognitywistyki. Dzięki temu treści budzą ciekawość, a także odwołują się do emocji i pragnień, co skłania klienta do podjęcia działania, na którym najbardziej Ci zależy.

Język korzyści

wzbudza pragnienia i emocje

Rzetelne informacje

wspierają decyzje zakupowe

Unikalne treści

są lubiane przez ludzi i algorytmy Google

Frazy SEO

efektywnie optymalizują stronę WWW

Elementy CTA

skłaniają klienta do działania

Zgodność z UX

nadaje treściom estetyczny, przyjemny w odbiorze wygląd

Serce czy rozum?

Jedno i drugie. Bo tylko ich połączenie sprawia, że tekst marketingowy – podstawowe narzędzie biznesowe, od którego w dużej mierze zależy sukces Twojej firmy na rynku – ma odpowiednią moc perswazyjną, sprzedażową i wizerunkową.

serce i emocje

Twój klient nie ma czasu, jest zabiegany, niecierpliwy, wystawiony na dziesiątki bodźców, a do tego ma na rynku olbrzymi wybór konkurencyjnych ofert. Zadanie skutecznego tekstu marketingowego polega na tym, by za sprawą odpowiednich słów i elementów CTA (sloganów, obrazów, przycisków i linków) przebić się przez morze impulsów i przykuć uwagę. Rozbawić, zdziwić, skłonić do refleksji. Sprawić, by ktoś zatrzymał się w codziennym pędzie i uznał, że Twój produkt albo usługa są dokładnie tym, czego potrzebuje. Potem wystarczy tylko poprowadzić klienta od pierwszej myśli do określonej reakcji.

rozum i logika

Pozyskanie uwagi potencjalnego klienta to sztuka. Gdy to już się powiedzie, do akcji wkracza zdrowy rozsądek: Twój klient ma teraz mnóstwo pytań, a niekiedy też wątpliwości i powodów, by jednak nie skorzystać z Twojej oferty. Co robić? Oczywiście przekonać go, że Twoja propozycja jest zdecydowanie warta uwagi. Tutaj niezbędne są twarde fakty: rzeczowe informacje o produkcie lub usłudze, przykłady zastosowania, efekty, liczby, opinie.

Właśnie dlatego proces pisania skutecznych tekstów marketingowych jest poprzedzony skrupulatnym researchem materiałów źródłowych wraz z analizą i syntezą zgromadzonych danych. Informacje zawarte w tekstach konsultuję merytorycznie z Tobą lub wskazanymi specjalistami z Twojej firmy. W zależności od specyfiki zagadnienia korzystam też z materiałów naukowych, eksperckich i branżowych, analiz rynkowych, raportów i innych źródeł. Dzięki temu powstaje rzetelny, wartościowy opis Twojej oferty, który ostatecznie przekonuje odbiorcę do zakupu poprzez odwołanie się do jego rozwagi i logicznego myślenia.

błyskotliwa koncepcja

W biznesie wszystko zaczyna się od dobrego pomysłu – również tego na treści.

Daj więc znać, czego potrzebujesz: tekstów na stronę, do sklepu, a może do publikacji reklamowej? Opowiedz mi też o swojej firmie. To nowy pomysł na biznes czy istniejąca od lat marka, która potrzebuje marketingowej świeżości? Co, komu, w jaki sposób i dlaczego oferujesz? Co wyróżnia Twój biznes i jakie cele chcesz dzięki niemu osiągnąć? Porozmawiajmy o tym, co ważne dla Ciebie i Twoich klientów.

Z tą wiedzą opracuję koncepcję tekstów marketingowych nastawionych na realny efekt oraz wyrażających misję i wizję Twojej firmy w sposób, który zrozumieją i polubią klienci.

Pokaż język

Twoi klienci są różni. Ale wszyscy chcą się poczuć wyjątkowo i zostać obdarzeni szacunkiem.

Nic nie działa tu lepiej niż przemyślany język!

słowa dopasowane do ludzi

Odpowiedni dobór słów, stosowny ton wypowiedzi, płynne i dobrze brzmiące zdania – to wszystko sprawia, że klient bardziej Ci ufa i jest gotowy na głębszą relację z Twoją marką.

W zależności od konwencji komunikacyjnej Twojej firmy nadaję tekstom marketingowym wydźwięk formalny lub półformalny. Mogą być one poważne (np. dla kancelarii prawnej) albo mniej oficjalne (np. dla marki osobistej, e-sklepu, firmy usługowej). Mogą też zawierać elementy dowcipu, subtelnego sarkazmu czy różnego typu prowokacji słownych (np. dla sklepu kierującego ofertę do młodzieży lub do miłośników motoryzacji lubiących styl Jeremy’ego Clarksona). Wydźwięk tekstów zawsze dopasowuję indywidualnie, uwzględniając personę marki, czyli charakterystykę Twojego kluczowego klienta.

im prościej, tym lepiej

Plastyczność i bogate słownictwo to ogromne zalety języka polskiego. Nie wiadomo dokładnie, ile słów liczy nadwiślańska mowa. Słowniki wymieniają jednak aż 150–160 tys. haseł – więcej, niż mają języki francuski, niemiecki czy hiszpański. Pozwala nam to mówić i pisać w sposób, który dokładnie oddaje istotę rzeczy i pobudza wyobraźnię odbiorcy. Ale co za dużo, to niezdrowo…

Polacy znają przeciętnie 30–50 tys. wyrazów (tyle wystarczy, by mówić jak native speaker), ale w codziennej komunikacji używają ich stosunkowo niewiele, bo tylko 6–10 tys. Wbrew pozorom im mniej słów – zwłaszcza trudnych, których w naszym języku nie brakuje – tym bardziej zrozumiały jest przekaz. A przystępna oferta oznacza dla Ciebie więcej klientów.

Dlatego kiedy piszę, trzymam się indeksu czytelności FOG na poziomie 7–12 punktów. Oznacza to, że Twoje teksty są przejrzyste w układzie (zgodne z UX) oraz zrozumiałe nawet dla ucznia podstawówki i liceum. Oczywiście nie są infantylne: dobieram słowa tak, by Twój klient poczuł się dzięki nim doceniony, ale też by – mówiąc prozaicznie i obrazowo – z ich powodu „nie dymiła mu czacha”. Nie warto, by klient się męczył, kupując „OBOGS”, skoro możesz mu oferować po prostu „pokładowy system generacji tlenu” albo „pokładową wytwornicę tlenu” (oba te wyrażenia są według FOG dziecinnie łatwe do zrozumienia).

językowy diament

Gotowe teksty, zaakceptowane przez Ciebie pod względem koncepcyjnym i merytorycznym, przechodzą następnie profesjonalną redakcję i korektę językową. Redakcja poprawia jakość komunikatu, tak by miał on odpowiednią dynamikę oraz był łatwiej przyswajalny i bardziej atrakcyjny dla odbiorcy. Korekta z kolei zapewnia zgodność z najnowszymi zasadami pisowni i eliminuje niechcący popełnione literówki, błędy leksykalne, składniowe, logiczne itp.

Idziesz dalej?

Teksty marketingowe to dla Ciebie dopiero początek? Sprawdź dodatkowe możliwości rozwiązań partnerskich Motle.

Tłumaczenie

Otrzymujesz teksty marketingowe po polsku. Masz obcojęzycznych klientów lub planujesz zagraniczną ekspansję? Współpracujący z Motle zawodowi tłumacze przełożą treści na dowolny język europejski lub azjatycki.

Skład publikacji

Od infografik i rysunków po estetyczną makietę i skład katalogu, oferty, raportu czy innej publikacji – poznaj specjalistów od grafiki i DTP, którzy potrafią stworzyć prawdziwe graficzne i wydawnicze majstersztyki!

183% w 1 rok

Tak wspaniały wynik wzrostu sprzedaży osiągnął jeden z moich Klientów dzięki tekstom marketingowym i artykułom blogowym, które opracowałam na jego stronę WWW.

Skontaktuj się ze mną już teraz i przekonaj się, jak korzystnie jedna prosta decyzja wpłynie na rozwój Twojej firmy!

Akademia Motle

Czy digital publishing to przyszlosc

Czy digital publishing to przyszłość?

Skłamałabym, gdybym na tytułowe pytanie odpowiedziała przecząco. Chociaż nie jesteśmy jeszcze świadkami wielkiej rewolucji prasy w kierunku digital, to niewątpliwie ona już zachodzi – na…