STWÓRZ SWÓJ MOTLE BOOK

Motle Book to autorska idea wydawnicza, która łączy współczesne oczekiwania czytelników z pragnieniami wydawców: firm, marek osobistych, ekspertów i pasjonatów.

E-book

publikacja digital

Książka

publikacja drukowana

Motle Book – lepsza strona publikacji

Motle Book to murowany hit – marketingowy albo czytelniczy. Tajemnica jego skuteczności tkwi w maksymalnej koncentracji na odbiorcach. Motle Book jest tym, czego naprawdę szuka Twój potencjalny klient lub czytelnik, ponieważ uwzględnia jego potrzeby i dogłębnie na nie odpowiada w formie przystępnej i ciekawej lektury.

2 filary satysfakcji i efektywności

Twój czytelnik raczej nie ma czasu, być może jest zmęczony i walczy z rozproszeniem uwagi, ale na pewno chce szybko pozyskać nowe informacje i zastosować je w praktyce. Dlatego Motle Book to publikacja błyskotliwie zaprojektowana od deski do deski.

Przyjazna konstrukcja treści

HARMONIA TEKSTU I GRAFIKI

Każda strona Motle Booka jest ograniczona do ok. 125–200 wyrazów (870–1500 znaków ze spacjami) w publikacjach typu użytkowego, np. w e-bookach poradnikowych, oraz do ok. 150–400 wyrazów (1000–2500 zzs.) w publikacjach zwartych, dziełowych. W Motle Bookach nie ma miejsca na lanie wody i ściany tekstu – jest za to duży nacisk na rzeczowość informacji i ich estetyczną prezentację wizualną. Przyjazny w czytaniu krój pisma, zdjęcia, rysunki, infografiki, schematy, tabele, wykresy i inne elementy graficzne sprawiają, że treści szybko wpadają w oko oraz są łatwe do zrozumienia, zapamiętania i wykorzystania.

Inspiracja do działania

PRAKTYCZNE WORKBOOKI

Motle Book przekazuje wiedzę, a ponadto zachęca do aktywności na zasadzie „zrób to sam”. Zależnie od tematyki publikacja łączy treść informacyjną z workbookiem – jest to zeszyt ćwiczeń z zadaniami, które pozwolą Twojemu odbiorcy samodzielnie dojść do interesujących go wniosków. Dzięki możliwości przepracowania własnego przypadku czytelnik bardziej zaangażuje się w lekturę, obdarzy Cię większym zaufaniem i będzie miał z Tobą pozytywne skojarzenia.

Motle Book krok po kroku

Motle Book łączy przyjemne z pożytecznym. Twojemu czytelnikowi zapewnia frajdę z przydatnej lektury. Tobie pozwala budować wyjątkowo pozytywne relacje z rynkiem w modelu Human-to-Human.

rzetelny research

Research odpowiada za 60–80% jakości tekstu. Myślę, że w tym stwierdzeniu nie ma przesady. Twój tekst jest bowiem tak dobry, jak wartościowe są materiały źródłowe, które posłużyły do jego stworzenia. Dlatego skrupulatnie wyszukuję i analizuję niezbędne informacje, oceniam ich jakość merytoryczną i stosowalność, a następnie opracowuję zebrane dane wraz z kompletną bibliografią. W zależności od specyfiki zagadnienia przeszukuję bazy naukowe, branżowe i ogólnoinformacyjne, korzystam z książek, czasopism i innych publikacji eksperckich i popularnych, raportów, badań i analiz, nagrań audio i wideo oraz z innych wiarygodnych źródeł. W przypadku reportaży informacje pozyskuję też od rozmówców. Na podstawie zebranych materiałów tworzę ostateczny konspekt tekstu i przystępuję do pisania.

wciągające treści

Treści każdego Motle Booka powstają zgodnie z najlepszymi praktykami brand publishingu i z myślą o docelowym czytelniku. W zależności od Twoich potrzeb odpowiadam za redakcję merytoryczną, marketingową, językową, graficzną (opisy do materiałów ilustracyjnych, np. infografik) lub kompleksową.

Rodzaj treści dobieram adekwatnie do charakteru i przeznaczenia publikacji. Może ona stanowić vademecum (informacje o charakterze praktycznym, w tym również workbook, tutorial, manual), kompendium, referat, esej albo artykuł popularnonaukowy lub inny typ prozy użytkowej, publicystyki czy treści marketingowej, wpisującej się w ogólne założenia danej publikacji.

Profiluję tekst gatunkowo i lingwistycznie oraz nadaję mu odpowiednią strukturę, która ułatwi i uprzyjemni lekturę. W zależności od koncepcji tekstu i specyfiki opisywanych zagadnień stosuję styl publicystyczno-dziennikarski, popularnonaukowy lub naukowy, niekiedy także artystyczny (literacki) bądź osobisty. Uwzględniam indeks czytelności FOG na poziomie 5–15 lub wyższym (zależnie od rodzaju tekstu, specyfiki tematu i docelowej grupy odbiorców).

profesjonalna korekta

Zaakceptowany przez Ciebie tekst Motle Booka przechodzi następnie profesjonalną redakcję i korektę językową. Na poprawność językową kładę ogromny nacisk. Całkiem nieźle władam polszczyzną i regularnie sięgam do słowników, ale nasz język potrafi zaskoczyć nawet wytrawnych mistrzów pióra. Często bywa bezczelnie podchwytliwy, czasami nie można z nim pójść na skróty. Profesjonalna redakcja i korekta to dla mnie (i dla Ciebie) pewność, że każde zdanie zostało prawidłowo zbudowane, a treść jest wolna od niefortunnych konstrukcji i niechcący popełnionych literówek. Poddawanie tekstów korekcie to w moim przekonaniu także wyraz szacunku wobec czytelnika. W czasach informacyjnej powodzi i wyścigu o to, kto pierwszy opublikuje newsa, chcę, by tworzone przeze mnie teksty były najwyższej jakości – zgodnie z obietnicą i standardami współpracy Motle.

Idziesz dalej?

Połowa sukcesu na nami! Masz już gotowe treści Motle Booka. Teraz możesz pomyśleć o rozwiązaniach partnerskich Motle, które ułatwią Ci finalne opracowanie publikacji oraz jej dystrybucję i promocję.

Piękna szata graficzna

Potrzebujesz okładki, rysunków i profesjonalnego składu publikacji? To zadanie możesz powierzyć Marcie, Darii, Magdzie lub Dominikowi – specjalistom od grafiki i DTP, którzy potrafią stworzyć prawdziwe graficzne i wydawnicze cuda!

ISBN

Chcesz przeznaczyć swój Motle Book do sprzedaży i wygenerować kod kreskowy na okładkę? W tym celu nadam publikacji unikalny ISBN (Międzynarodowy Znormalizowany Numer Książki) lub udzielę Ci informacji na temat tego, jak możesz samodzielnie uzyskać go w Bibliotece Narodowej.

Druk i logistyka

Wyobrażasz sobie trzymać paletę książek w mieszkaniu oraz samodzielnie pakować i wysyłać po 100 paczek dziennie? Otóż to… Dlatego otrzymasz kontakty do sprawdzonych firm, które na indywidualnie ustalonych z Tobą warunkach zajmą się drukiem oraz magazynowaniem i dystrybucją publikacji.

Tłumaczenie

Otrzymujesz gotowy Motle Book po polsku. Chcesz wypłynąć z publikacją na szerokie wody i poszerzyć grono czytelników? Nic prostszego! Powoli Ci na to profesjonalne tłumaczenie tekstu na wybrany język europejski lub azjatycki.

Konwersja

Planujesz udostępnianie swojego Motle Booka w wersji elektronicznej? Zdecyduj się na konwersję pliku PDF do formatów digital: EPUB i MOBI. Aby uchronić publikację przed kradzieżą i nieautoryzowanym rozpowszechnianiem, wykorzystaj też nowoczesne zabezpieczenie znakiem wodnym.

Promocja i sprzedaż

Twój Motle Book jest już w pełni gotowy, by wyruszyć w świat! Możesz udostępnić go odbiorcom bezpłatnie lub przeznaczyć do sprzedaży, promując publikację na swojej stronie albo blogu, platformie Issuu, portalach internetowych, w social mediach, księgarniach, jak również w czytelni motle.institute.

Filozofia Motle

Etyczna reklama, storytelling, nastawienie na rozwój, relacja z rynkiem oparta na wiedzy, rozsądne pozycjonowanie. Poznaj wszystkie standardy jakościowe Motle, dzięki którym treści niosą realną wartość.

masz już pomysł na swój Motle Book?

Współcześnie każdy może, a nawet powinien wydać własną książkę albo e-book. Dobra publikacja skutecznie i przez długie lata pracuje na pozytywny wizerunek Twojej firmy lub marki osobistej. Promuje ją, buduje jej wartościowe zaplecze eksperckie, przekłada się na większe zaufanie ze strony odbiorców, a nierzadko także na długofalowy wzrost sprzedaży.

Jedna publikacja z powodzeniem zastępuje liczne artykuły blogowe, a za sprawą swojej formy pozwala łatwo reklamować się w różnych mediach.

Co więcej, na publikacji można zarabiać. Można także skompensować koszty jej opracowania za pomocą reklam bądź artykułów sponsorowanych od partnerów biznesowych.

Jeżeli czujesz, że właśnie teraz jest ten czas, kiedy warto zrobić krok naprzód oraz spełnić marzenia biznesowe lub osobiste, skontaktuj się ze mną i omówmy Twój pomysł na Motle Book!

Akademia Motle

Czy digital publishing to przyszlosc

Czy digital publishing to przyszłość?

Skłamałabym, gdybym na tytułowe pytanie odpowiedziała przecząco. Chociaż nie jesteśmy jeszcze świadkami wielkiej rewolucji prasy w kierunku digital, to niewątpliwie ona już zachodzi – na…